Etter å ha innhentet tilbud fra to andre leverandører, falt valget til slutt på Smartly for Sameiet Haganjordet.
– Fordi vi allerede var kunder av Viken Fiber som leverer Altibox til oss, fikk vi tilbud om en totalkundeavtale med Smartly, sier Tom-Erik Støa. Han er styreleder i sameiet som består av 188 seksjoner. Han sitter også i styret i ABBL og to andre borettslag. Han forteller at elbillading står på agendaen på hvert eneste møte.
Sameiet Haganjordet er i prosessen med å få installert ladeinfrastruktur for 188 parkeringsplasser, og det skal bli montert 27 Smartly-ladestasjoner som er bestilt av beboerne. Tom-Erik regner med at det kommer flere søknader etter hvert som anlegget kommer i gang, og folk ser hvor lett Smartly har gjort det for brukerne sine.
– Det har vært enkelt å ha en god dialog med vår kontaktperson i Smartly som alltid har kommet med raske tilbakemeldinger på alt vi har spurt om.
Sørger for en god opplevelse
Tidligere har hver enkelt sameier som ønsket elbillading sendt en søknad til styret og montert opp lader fra sin egen strømmåler og ned til parkeringsplassen sin. Men med Smartly er det de som overtar kommunikasjonen og tilretteleggingen av ladestasjonene. Hver bruker betaler inn sitt eget forbruket via appen til Smartly, uten at styret er involvert. Hvis du kommer på besøk til Sameiet Haganjordet med elbilen din, betaler du enkelt for bruk av gjesteladerene med Vipps.
– Det er viktigere for oss at kundene får en god opplevelse enn hvilken farge det er på ladeboksen, sier Ketil Granbakken som er salgs- og markedsdirektør i Smartly.
– Kombinasjonen av fagekspertise og kundeforståelse gjør at våre kunder blir fornøyde med tilbudet og avtalen som vi inngår.
Les mer om Smatlys ladeløsinge her!
Innehar fagkompetanse
Smartly skjønner hvilke utfordringer elbileiere og styret står overfor, og utfordringene det innebærer å etablere et ladeanlegg i en garasje eller på en parkeringsplass.
– Derfor har vi fagspesialister som vurderer hva slags anlegg som skal bygges, en løsning som både er kostnadsmessig fornuftig, og så solid og robust at den kan stå lenge. Våre løsninger skal være smarte og moderne, og kundene kan stole på at vi er her i morgen og ti år frem i tid, sier Ketil.
– Å ha riktig kompetanse overfor kundene våre er viktig.
Tar fullt ansvar
For å sikre fornøyde kunder, har Smartly tre overordnede elementer de fokuserer på:
1. De bygger solide løsninger som skal vare i et perspektiv på ti år frem i tid. Da blir det som installeres kanskje ikke det aller billigste, men det fungerer alltid. Med riktig og moderne teknologi bygges et solid og ordentlig ladeanlegg.
2. Smartlys kundesenter er åpent 24 timer i døgnet hele året, kunder kan ringe på julaften og 17. mai, og alltid få svar på spørsmålene sine, enten det gjelder det tekniske eller om brukeropplevelsen.
3. Det er Smartly som forvalter hele ladeanlegget og som tar fullt ansvar for hele verdikjeden. De tar ansvar for infrastrukturen, det som er installert og laderne. Med betalingsløsningen betaler brukerne bare for det de faktisk bruker. På denne måten har brukerne og styret kun ett kontaktpunkt å forholde seg til.
En langsiktig leverandør
– Vi tar ansvar for hele verdikjeden fra A til Å, sånn at verken styret eller brukerne skal trenge å ta vanskelige beslutninger eller oppleve forsinkelser underveis. Vi følger opp de som får ladere på plassene sine 1:1, på den måten kan de stille spørsmål direkte til oss, og slippe å gå gjennom styret. Hos oss er ingen spørsmål for dumme!
– Vår løsning skal være smart og moderne i ti år frem i tid. Det er vi som tar ansvaret på vegne av kundene og som sitter på risikoen. Vi er en solid og langsiktig leverandør, og kundene kan stole på at vi er her i morgen og ti år frem i tid, avslutter Ketil.
Smartly sørger for drift og support av anlegget gjennom hele dets levetid. Bestill befaring her.
Tekst: Ingrid Cammermeyer